● 근무 장소
동북아국제통상물류학부 사무실(14호관 323호)
● 자격요건
1. 인천대학교 재학생(휴학, 자퇴, 제적, 졸업, 수료, 초과학기, 졸업유예자 불가)
2. 한국장학재단 국가장학금 신청자(지원구간 상관없이 국가장학금(I유형, 다자녀)을 신청한 경우 선발 가능)
3. 직전학기 평점평균 2.0이상
4. 2025-1학기 등록금 완납자
5. 한글, 엑셀 등 MS OFFICE 활용 가능자 우대(자기소개서에 꼭 써주세요)
6. 타 근로성 장학금과 중복수혜 불가
우대사항 : 외국어 가능 우수자 우대
● 모집인원
6개월 1명, 4개월 1명 - 총 2명
● 주요업무
학부사무실 업무 보조 및 강의실·기자재 관리 등
● 근무기간
- 근무 시간: 학기 중 오전 9시 ~ 오후 6시 중 / 방학 중 오전 9시~오후 5시 중 협의(주 20시간 이내)
- 근무 기간: 2025년 3월 1일 ~ 2025년 8월 31일 [6개월 총 480시간]
● 지원방법
1. 제출서류 : 지원서 및 확인자료(첨부파일 참조) 모두 작성하여 제출
2. 제출방법 : 동북아국제통상물류학부 조교 메일 접수(20241085@inu.ac.kr)
3. 제출 기한 : ~ 2/3(월) 17:00까지
※ 메일 제목 : 2025-1학기 동북아국제통상물류학부사무실 교내근로봉사장학생 지원[이름]
● 선발절차
지원서 검토 후 합격자 개별 연락 및 필요시 면접 예정
● 문의(동북아국제통상물류학부사무실)
032-835-8710
● Workplace
SONAS office (Building 14, Room 323)
● Eligibility Requirements
- Must be an enrolled student at Incheon National University (students on leave, withdrawn, expelled, graduates, completion-status students, extended semester students, or those delaying graduation are ineligible).
- Applicants for the National Scholarship from the Korea Student Aid Foundation (students can apply regardless of the income bracket or type, such as Type I or Multi-child).
- Minimum GPA of 2.0 from the previous semester.
- Must have completed tuition payment for Spring 2025.
- Preference for those proficient in Hangul, Excel, and other MS Office tools (please indicate this in your personal statement).
- Cannot receive overlapping work-related scholarships.
Preferred Qualifications:
- Applicants with excellent foreign language skills (foreign students must be able to communicate in Korean).
● Recruitment
- 6 months: 1 student
- 4 months: 1 student
(Total: 2 students)
● Key Responsibilities
- Assisting with school office administrative tasks and managing classrooms and equipment.
● Work Period
- Work Hours: Flexible within 9:00 AM–6:00 PM during the semester and 9:00 AM–5:00 PM during vacations (maximum of 20 hours per week).
- Duration: March 1, 2025 – August 31, 2025 (6 months, total of 480 hours).
● Application Process
- Required Documents: Complete the application form and required documents (refer to the attached file).
- Submission Method: Email to the administrative assistant at the School Office of Northeast Asia International Trade and Logistics (20241085@inu.ac.kr).
- Submission Deadline: By 5:00 PM on February 3, 2025 (Monday).
※ Email Subject: [Spring 2025 SONAS Office On-Campus Work-Study Scholarship Application][Name]
● Selection Process
- Applicants will be contacted individually after document review; interviews may be conducted if necessary.
● Inquiries
SONAS office
Tel: 032-835-8710